PIXUS

Natuur- en reisbelevenissen, foto's en fotografie workshops

Canon EOS 7D

Een aantal jaren heb ik met heel veel plezier een canon EOS 30D gebruikt. Ik heb daar veel foto’s mee gemaakt waar ik goede herinneringen aan heb, maar nu uiteindelijk toch besloten om eens om te kijken naar wat anders. Het is de Canon EOS 7D geworden. Ik had ‘m al een paar dagen in huis en vandaag ben ik er voor het eerst aan toe gekomen om wat testplaatjes te maken. Ik heb de camera vooral gekocht vanwege de snelle AF en de 8 beelden per seconde; vooral voor Wildlife/ actie fotografie. De nieuwe camera’s hebben natuurlijk ook een aantal andere zaken die door de jaren geupdate zijn. Je kan denken aan Live view, 18 MP, betere ruisonderdrukking bij hogere ISO waarden, HD Movie en dat zijn leuke/ goede bijkomstigheden.

Om niet al te ver van huis te hoeven heb ik mijn dochter gevraagd om wat brood te strooien in de vaart bij ons voor de deur. Dit geeft gegarandeerd een enorm spektakel! Tig eenden en meerkoeten maken dan ruzie om de stukjes brood. Ze komen van heinde en ver om een graantje mee te pikken. Voor mij een ideale mogelijkheid om de AF eens te testen. In dit geval kon ik ook gelijk proberen hoe de camera met hogere ISO waarden werkte. Het licht was erg slecht (en de bijgaande foto dus niet representatief voor “mooi” licht foto’s)! Ik moet zeggen dat ik zowel van de AF, als ook van de ruis bij hogere iso waarden onder de indruk was. De AF is super snel en de scherpte wordt goed vastgehouden. De eenden, die recht op mij afvlogen werden door de camera snel “gelocked” en bleven daarna scherp in focus. Na de brood en foto sessie heb ik de eerste beelden natuurlijk snel op de computer bekeken en dat zeg er erg goed. Veel detail, ook in de schaduwpartijen, maar daarnaast ook erg weinig ruis bij iso 800 opnamen. Ik ben dus dik tevreden en hoop er snel op uit trekken met mooier licht.

Bijgaande opname van de meerkoet gemaakt met EOS 7D, Canon 400mm/ F5.6 L lens vanaf statief. Iso 400, sluitertijd 1/400 en stukjes brood om de snelheid er goed in te krijgen ;-0. Ilse heb ik met iso 800 gefotografeerd.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Name *

Email *

Website

Comment